Nechci refinancovat – jsem loajální ke své bance, jsem u ní už dlouho. Tak nějak by se dala shrnout odpověď jedné naší klientky, poté co jsme jí poprvé oslovili.
Naštěstí jsme se nenechali odradit a i ona se nechala přesvědčit a domluvili jsme se na schůzce.
Slovíčko naštěstí bych chtěl hodně zdůraznit a to štěstí měla ona. Tato paní totiž podobně jako statisíce dalších klientů má účet ve své bance už více jak 20 let a vše vždycky řešila tam a nikdy jí ani nenapadlo, že by se na nějaký produkt šla zeptat jinam. Její banka jí přece zná nejlépe a musí si jí vážit, když už tam má účet tak dlouho a navíc ta paní co pracuje v bance a má jí na starosti je tak milá, vždycky si spolu tak dobře popovídali...
Tato naše klientka si ale před pár lety vzala americkou hypotéku – a protože její banka není z nejlevnějších a taky tím že už to je pár let, se stalo, že na americké hypotéce má úrok 8%. Jistě, byly doby kdy to bylo úplně normální, ale tyto doby už jsou dávno pryč. Běžně se dnes dá americká hypotéka udělat za 4% a za určitých okolností i pod 3%.
Tak jsme nelenili a začali počítat – vyšlo nám, že naše řešení je levnější o 264 tisíc za příštích 12 let. Klientka tedy s námi ušetří v průměru 22 tisíc ročně. Opravdu svou banku milujete tolik, že jí klidně dáte o skoro dva tisíce měsíčně víc, než byste platili za úplně stejnou službu někde jinde?
Banky o loajalitě klientů vědí a mnohdy na ní hřeší – lecjaký klient z ulice pak má šanci získat lepší podmínky než dlouholetý klient.
Je potřeba o věcech hodně přemýšlet a hledat nejlepší řešení – ne jen slepě věřit své bance.